Sunday, December 12, 2010

Nikah's Post Morterm Updates

Selesai Sudah Semua nye Alhamdullillah... Fyna Puas Hati dengan Semua Majlis, Walau penat.. Walau Yelah Ade sikit2 sleck , Tapi Overall Alhamdullillah.... Now back To business and Being A wife means So much !!
      Maybe ade Orang Fikir Kami dah kenal lama , and rumah dekat2 so dah biase. infact No! .. i tought so la it would be so normal for me. But nop... Cerita nikah Kami... Saye pakai Kebaya Lace Hitam Putih.. Rase nye Pengantin Paling Tak Soft ala2 suci pada hari tu ( sebab lagi dua pasangan pakai warna Cream pastu Ade satu yang Warna Peach ) So memang la lain sangat2 la dari cliche' nye Nikah....
       Dah Pulak sampai jer,,, Lupe! Lupe bawak Bunge tangan... Lagi pulak bantal  Chor tu lupe Bawak.. Aku dah segan nak masuk masjid sebab lagi dua pengantin pompuan gedabak besoooo bantal dieorang duduk,, Aku lak cam dah takder tempat last2.. baikla pulak satu pengantin pompuan tu bagi duduk.. dah duduk.. Aduh salah laki pulak.. Hehee.. Lakiku belah paling kiri.. laki die tngah2.. So tukar ler...
      Tok Kadi baca khutbah Nikah.... aku satu pun tak masuk.. sebab tetibe nerv bagai!... idak la sangat tapi konon drama hati ..hehe... korset aku tyme tu.. Walawei.. menyiksakan!!!! nak Nafas tak leh!!!!! aduh.. Ngan kaki kebas sebab lama gile Tok Kadi tu Baca Ceramah tu...Tahan Jer la.. ikut hati nak jer aku bersila kat situ Jer!
     Ok , Start Pengantin Pertama di nikahkan... Kami pasangan yang last!... So tengok2 bapak die yang nikahkan sendiri... Mas kahwinnye RM 1001 . Yang buat lawak.. Bapak pengantin yang ketak abis,, Sampai gagap2 sebut nama anak sendri,,, LAgi Die leh silap cakap... " aku Nikah kan anak aku dengan Mas kahwen Satu Ringgit Tunai...." HAHAHA.. RM 1 Bukan RM 1001 !!.. Dah tu die leh tanye " Aih Salah ker? "....
Then Pengantin Ke-2 lak..Mak aih... Laju nye pengantin laki tu cakap... Cam gerabak ketapi... Ikutkan Tak sah tu.. Tapi Tah Sume cam Tak heran Jerk.. MAs kwen dieorang pun RM 1001 gak.. Senang giler sebut Kot!
    Dapat lak Turn Kmi, Dalam Hati nyesal Gatai mintak Mas kahwen RM 888.00 ..Susah Sebut!! Mule sebab tegok sume pengantin bapak yang nikahkan sendri.. so tok kadi tu suh ayah yang nikah kan... Ayah Try jugak.. Tapi Rasenye ayah Lagi NErv Dari Shahril And Me.. Sampai die cakap.. " Ni karang Bukan Pengantin Yang Mandi .. Saye yang Mandi karang! "....
      So Tak jadi la ayah nikah kan.....

   Senyap sunyi Time Tok Kadi tu Nikah kan.. Lagi Afdal Rasenye.. Dengan Suara yang Sangat Hebat... Tok Kadi Tu lafas Kan... And Disambut Akad Tu dengan Lancar!!... Tepat DEtik 5.46pm Aku Sah Bergelar Isteri Shahril Ridhwan Yang Sah....Amin.....

   After Bacaan Taklik .... so settle dah nikah.. Aku bangga, Sebab... DAlam 3 pasangan ... Shah Sorang Je sembahyang Sunat After nikah... Yang satu pengantin Laki tu... Lepas nikah... Bangun TErus Bukak sampin Letak datah Bahu... Astagfirullah.. Cam Tak special and tak beradap!... Bukan Nak UP husband sndiri.. But it is The truth!!... Aku intai disebalik kecoh dalam masjid tu.. Shah sembahyang kat Hujung... Simple and quiet... Just the Dream Man I want My husband To be... Amin!!..

   Selesai Die solat... Upacara Batal air Sembahyang pun Start... Die bgi Rantai tangan And dwet Mas kahwen.. I Dunno Why.. I CRIED... Terharu and Syukur sangat2!! Semua dah Selesai time.. And Sweet.. He cried Also.. Walau Kami kahwen takder Phtogrpher Mahal2... Tapi Kami Ade something lagi Special.. And... Time Salam Family.. Semua ngis,, InCluding My MUMMY yang kunon tak nak nagis sebab die kate die sport... Pirah!! Hahah.. But thanks Mummy... Mama IS pun Ngis.. Opah Pun Nagis.. Opah Cu nagis, Opah Cik, Makmi... And lain aku tak tau,, Tapi surely Aku nagis Giler..  Tah Nape...

BUT Paling Special.... Bapak Aku yang Keras Cam Batu Tu pun Nagis Juge!!! .. Tapi takdder tunjuk depan la.. Die ngis Luar Masjid ler...

Sian Atikah Tak Dapat MAsuk.. Die Peot! Hehe... Sian Die.....

Overall... Sangat Perfect... Tapi SAkit Korset nye pasai Penat!... Tapi bile Dah dengan LAfas yang Sangat OH ! tergoda Dari Hubby... Yang Sunggu Kelakian And Penuh BEradap... Hilang penat... Hilang Kebas Kaki... ter HAru Sangat!!!!...

Semoga Kami Kekal sampai Infinity!

No comments:

Post a Comment