Monday, October 25, 2010

Perjuangan Yang Masih OTW…

Sekarang ni Ramai yang gerun nak kahwin awal… ?Termasuk la yang menulis ni sendri .. Tinggal lagi 45 hari sebelum Hari Bersejarah… Mula2 masa bertunang aritu. Exited abisss…tak terikir sangat pun. Soal kahwin ni bukan soal main², Mungkin sebab Mr. Aaron Tak pun pressure and die pun tak berapa kesah sangat . Bagi kiteorg sebab dah selesa lepas 4 tahun Kenal Hati masing² and kiteorg tak pernah nak cover² sejak hari pertama kiteorg declare as lovers … Lagi pulak selamba je kentut sume… maybe sebab tu aku tak pernah nak rasa yang kahwin ni is a big deal… a few weeks ago I would say.. its not a big deal. Now! Rase nak pensan bile terfkir I am going to be married in just 45 days!

Orang selalu nak list apa dieorng nak buat sebelum get married… Should I list it out too? I am a girl with basic need and I don't care much… janji ade ASTRO, ade Rumah , Ade kereta boleh pergi jalan² and jangan bising² pok pek pok pek… sudah. Any guys yang falls into that categories ok la tu~

So here my list ( ptt awal² kena fikir dlu sebelum decide wanna get married )

  1. Cari Calon ~


     

    ®bukannye senang nak cari laki yang aku minat.. lagi pulak cari laki yang boleh tahan dengan perangai gila drama macam aku ni! Haha… bak kate hati ni. What a love story is there is no drama.. keh keh keh… Sebab tu bile Mr. Aaron and I gaduh ni akan keluar dari mulut " apesai u tak pujuk I mcam dalam TV tu "?? Pengaruh TV kuat sangat aku neh!... aku ni Simple but at the same time complicated jugak.. lelaki tu kena la Ensem hehe… Kalo tak Ensem Saye takut nanti saye jahat… Saye gi cari orang lain, So Husband saye memang kena Ensem.. Ensem dari orang lain… Kire kena out of my league la… So that saye takkan jumpe or in my case… tak mampu la nak gorat orang lagi ensem dari die… sebab sure die tak pandang punye la.. huhu..


     

    ® Lelaki tu kena la Sporting and tak terlampau matang sangat.. but atleast tak matang sangat bile dengan aku… Die mesti Outgoing.. Sbab aku agak shy skit ( sangat laaa)

    ® Die juge mesti suka makan shushi! Huhu.. and die suka travel macam sye.

    ® Die tak boleh rebut remote control dengan saye… Sebab saye suke conquer TV. Hehe!

    ®Duit is important… but the most important the willing and the desire to work for it… So Die mesti rajin And tak kesah la die belajar tinggi or ape… janji die ade kerajinan nak cari duit! Ade Ijazah bergulung² kalo pemalas and stuck buat ape kan? Bosan!

    ® Saye nak orang yang funny but at the same time plays hard to get.. uuu sangat sexy! Jangan murah sangat… sebab tu saye tak layan orang yang ngorat² sye … sebab tak tergoda langsung!

    ®Lupe pulak… Nak yang agama nye die jaga… ape kes.. aku ni dah la macam ni.. takkan nak cari Hasben yang lagi teruk dari aku kan… Tapi tak la pulak nak cari Pak arab or Pak ustaz.. don't get me wrong.. orang berlumba² nak ustaz² ni… tapi aku ni cepat bosan.. and aku takut nanti… berdosa aku nanti… I know where I stand in life tak payah la berangan nak Husband yang gila baik macam u…


     

    Nak list sumer… Esok pun tak abis.. Kadang² memang ade ragu².. biase la.. dugaan nak kahwin.. abaikan je… aku rase Mr Aaron is the one.. after all the BS I done to him.. and he stuck around! Memang aku tabik spring mamat ni, kalo aku laki… dah lame aku belasah je pompuan macam aku ni… jahat sangat! Ade je pe'e die! Haha


     

  2. Cukup ke duit nak kahwin???


     

    ® kan aku cakap…. Patut nye awal² kena fikir benda ni… and patut nye awal² kena kumpul duit… Cerita ni macam ni… Hari tu… Tahun lepas lagi kami nak cadang nak kahwin.. tapi apa kan daya keluarga tak setuju… sebab aku tak sambung degree lagi… jadi duit yang dah simpan lama untuk kahwin… kiteorang Joli la…! Pegi holiday mcam we're millionare la konon… kira² balik tak sampai 3 bulan lebih dari 10K kiteorng buang macam tu je… jangan tanye la kiteorang buat ape…. And gi mane… haha!

    ® Setakat ni… kire 75% dah abis bayar and beli… tinggal sikit² aje lagi… Agak tight budget sebab duit saving memang kong sebab dah menjoli ! tak kesah la,,, janji kiteorng kahwin! And nak puaskan sume orang tak mampu rase buat mase ni… mane yang termampu je aku buat… mintak² makan cukup, and majlis lancar! …

    ® Now , Die ade business.. and aku kerja .. Boleh la nak save up sikit²… lepas kahwin kalo aku dapt masuk Uitm aku akan sambung degree balik. YEA


     

  3. Sedia kah aku nak jadi Isteri orang ??

    ® Mr . Aaron tak pernah pulak nak stress kan pasal sumer ni… and yea aku pernah duduk sekali ngan die… and 4 years of knowing him… die ni jenis tak suke bising² kalo orang tak nak kemas die akan kemas… so aku tak la rase tension nak pk sumer ni… and aku dah selalu gak jadi mummy kat rumah.. dengan 3 orang adik aku yang gila tu… aku rase aku dah sedia gak la nak jaga rumah sendri… halloo aku reti gak la masuk dapur… Cuma kemas mengemas ni,, aku agak pemalasss.. masak boleh! Kemas.. lipat baju.. aduh. Tu yang liat sikit…

Actually list ni sure berjela² lagi kalo ikutkan hati yang saban hari saban nerves! Tapi Mr Aaron cakap die makin tak sabar! … hehe… ape yang tak sabar dunnnooo… aku Cuma harap, aku selamat dinikahkan.. majlis cukup orang makan, majlis berjalan lancar… dapat la aku sambung belajar balik… and hope sume akan OK.. and yea.. thank god ayah support sikit² kenduri nikah + Bukak hadiah.. die tau anak die dah hampir kering kontangs ni… hehe Thanks God la!


 

Come one ! perjuangan masih perlu diteruskan 45 hari lagi…! I Got Mr.Aaron.. and im not turning back!


 

No comments:

Post a Comment