Wednesday, October 27, 2010

Doubt

OMG!
I think I'm a mess! There gazillion things not done, There lot of money involve.. And sebab ni hujung tahun… Sales kedai tak berapa nak maju la.,. sebab kan Pejadah depan Kedai aku tu.. Suke² je die turun harga… Habis Customer aku… Die bukak CC guna Dwet pencen bley ar… 1 jam = MYR 1.. Giler! Orang lagi nak upkan sales and martabat CC ni.. Die lagi buat macm tu, And tak pernah nak bertegur sapa pun ngan kiteorng…

Aku ingat lagi punyer la payah nak set up business ni dlu.. turun naik bank, Office.. buat muka tebal mintak dwet pinjaman… memang sampai ada sekali.. nak isi minyak 1 sen pun takder, tu time blum kahwin lagi… macam² dah kiteorng rasa, kereta mati tengah jalan coz minyak abis. Terpaksa la buat muka tak malu mintak kawan die tolong beli fuel and antar kat kiteorng… Kereta Satria tu macam² dah kena.. And Looking back there is lotsa things yang happened and we got through it.. and until now we are about to be marry in a month time.

Yang membuat aku agak baddy mood arini… fikirkan kedai nye sales.. satu hari tak sampai 3 ratus.. sedih aku fikir… Dugaan macam² melanda.. termasuk dari segi emosi dan kewangan.. kadang² rsa dah tak lalu dah! Rase nak giveup je… and rase nak pack my bag and lari jauh² tak nak deal dah dengan sume benda² ni… Tapi bile fikir this is what I wanted… although memang sangat² menduga kesabaran aku.. Aku gagah kan jugak niat untuk mendirikan rumah tangga..

Aku tkut lepas kahwin lagi banyak nak pakai duit.. and with my decision to persue my degree… lagi lah banyak nak pakai duit.. memang people says duit bukan segalanya.. tapi segalanya memerlukan duit!.. and when duit is a major part of argument.. that is Bad or a marriage .

Semua orang pun kurang duit.. and I know I should be thankful , Syukur, I am getting married.. Catering lagi MYR 1500 saje lagi.. Bridal lago MYR 1100+ Saje lagi… Ayah Tolong support kenduri nikah, Mama dah beli kan bed sheet tu pun dekat 500 jugak… kad kahwin lagi MYR 100 je… fikir² memang banyak dah settle.. Cuma I had to compromise to delete my cupcake kena tukar jadi bahulu ikan tu… and tak dapat la nak hire additional photographer.. sebab dah keluar kereta baru.. tu pun MYR 400 sebulan Campur Kereta Satria MYR 300 sebulan.. After get married.. sewa rumah lagi.. then Loan business lagi.. Loan 10K tu lagi.. and Credit Card… there are tones of Credits!

Tapi this Is what we wanted… We want to be in the business world, and belum lagi nak masuk politic .. lagi la nanti banyak dugaan nye, sabar je la fyna.. Mr. Aaron Says syaitan akan menjerit and terseksa bila anak adam nak mendirikan rumah tangga kerana tak der lagi peluang untuk hasut anak adam berzina.. so Syaitan akan berusaha berbisik pada mereka, meragukan mereka.. And masa ni akan ada banyak dugaan dan ujian untuk mereka,, And Mr Aaron cakap juge… Allah s.w.t takkan menguji hamba-Nya melainkan apa yang mampu hamba-Nya tanggung, And Bila Hamba-Nya Berjaya nescaya akan ada kebahagiaan dan kejayaan menanti di sebalik kedukaan dan kesensaraan yang dilakukannye… And aku selalu percaya.. Lagi besar rezeki lagi besar la masaalah.. Lagi besar peluang , Lagi besar la dugaannye… And Aku tahu things will goes well if I freak out and jadi separuh gila…

I hope I stop doubting . please get this doubt out of my head.. I just wanted aku selamat di nikahkan.. and other than that aku tak nak fikir.. coz I think sekarang ni dah terbalik.. pengantin lagi risau buat kenduri.. Nikah nye blum pikir lagi… aduyai… termasuklah aku juge… Baju nikah biase² je.. patut nye hari tu paling bersejarah bagi orang.. ni Tak.. aku dok ingat 11 December 2010.. Sedangkan aku Akan Jadi bini orang 10 December 2010!! Doa aku semua akan jadi OK and semua nye selamat… Mintak dipanjangkan umur Aku, Mr Aaron, Kedua ibu bapa kamu.. Opahku Tersayang.. And whole family di doakan Jauh dari perkara yang tak baik… Amin!!

No comments:

Post a Comment